lottas.blogg.se

Jag är en tjej i mina bästa år. Är sambo och 2-barnsmor till 2 tonåringar. Älskar att läsa andras bloggar och ville göra en egen. Lägga ut bilder och recept med mera. Jag kommer kanske inte skriva varje dag, utan när lusten infaller. Jag har en sjukdom som heter MS. Tyvärr finns det inget botemedel ännu. Men jag har bra bromsmedicin. Kommer nog skriva även om detta ibland!

Italiensk kassler i krämig sås

Kategori: Recept

4 portioner
 
700 g kassler 
3 st tomater i småbitar 
1 kruka basilika
1 dl matlagningsgrädde
3 st vitlöksklyftor 
1 dl crème fraiche 
150 g mozzarella i bitar 
Salt, efter smak 
Peppar, efter smak 
 
Till servering:

pasta eller ris
 
Gör så här:
 

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Ta en ugnsform och skiva kassler tunt.

3. Blanda hackad tomat, vitlök och hackade örter med crème fraiche och grädde.

4. Häll smeten över kasslern i formen och strö sedan ost över hela.

5. In i ugnen och låt hela få lite färg  ca 15-20 minuter.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vad himla gott detta lät!

    2012-09-23 | 12:00:22

Kommentera inlägget här: