lottas.blogg.se

Jag är en tjej i mina bästa år. Är sambo och 2-barnsmor till 2 tonåringar. Älskar att läsa andras bloggar och ville göra en egen. Lägga ut bilder och recept med mera. Jag kommer kanske inte skriva varje dag, utan när lusten infaller. Jag har en sjukdom som heter MS. Tyvärr finns det inget botemedel ännu. Men jag har bra bromsmedicin. Kommer nog skriva även om detta ibland!

Fläskfilé med senapssås

Kategori: Recept

 4 pers 
 
ca 600 gr fläskfilé
smör till stekning
1 msk dijonsenap
1 dl vitt vin
1 msk kalvfond på flaska
2 dl matlagningsgrädde
1 pressad vitlöksklyfta
salt o peppar
Till servering:

Råstekt potatis
 
Gör så här:

1 Putsa filén från hinnor o senor. Skär den i ca 2 cm tjocka skivor. Krydda med salt o peppar.
2. Stek köttet i stekpannan i en klick smör ca 3 min/sida.
3. Blanda ihop senap, vin, fond, grädde och vitlök i en skål.
4. Häll detta sedan över köttet i stekpannan. Låt det stå o puttra ca 5 min.
5. Servera detta sedan med potatisen, kokt eller råstekt!
 
Smaklig Måltid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: